czyli małopolskie dzieci i młodzież uczą się jak efektywnie oszczędzać energię w szkole
Adresaci: klasy I-VIII
Czas realizacji: rok szkolny 2018/2019
Koordynatorzy: E. Stachura- Góra, A. Bylica
Cele:
√ zaktywizowanie dzieci i młodzieży z małopolskich gmin w zakresie wdrażania w swoich szkołach działań na rzecz oszczędności energii i ochrony klimatu
√ ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez wdrożenie innowacyjnej metodologii 50/50, która zakłada aktywne zaangażowanie użytkowników budynków w proces zarządzania energią w budynkach oraz uczy ich ekologicznych zachowań poprzez konkretne działania
√ podniesienie wiedzy i świadomości uczniów w zakresie wykorzystania energii w szkole: pochodzenie, zużycie, straty, efektywność, oszczędzanie
√ zmiana zachowań uczniów i nauczycieli dotyczących wykorzystania energii
√ zaangażowanie społeczności szkolnej w zarządzanie energią w szkole w celu osiągnięcia lepszej efektywności energetycznej
Metody: zajęć praktycznych, obserwacji
Harmonogram przebiegu projektu w roku szkolnym 2018/2019
Lp. | termin | zadanie |
1. | wrzesień 2018 | Wycieczka do ekospalarnii śmieci w Krakowie. |
2. | październik 2018 | Przygotowywanie plakatów i audycji przypominającej o realizacji projektu i potrzebie oszczędzania energii elektrycznej. |
3. | listopad 2018 | Audycja oraz oplakatowanie szkoły. |
4. | grudzień 2018/styczeń 2019 | Dokonanie wyliczeń zużycia prądu, gazu i wody w roku 2018. Przygotowanie raportu w celu przedstawienia w gminie. |
5. | wrzesień 2018-grudzień 2019 | Długoterminowe pomiary temperatury i oświetlenia wykonywane we wszystkich pomieszczeniach szkoły. Monitorowanie zużycia prądy, gazu i wody. |
6. | styczeń 2019-marzec 2019 | Podsumowanie projektu. |