Podstawowym założeniem projektu jest kształtowanie wśród uczniów klas IV-VI postawy tolerancji i otwarcia na inne kultury, a także zebranie środków pieniężnych na ratowanie życia dzieci w Angoli.
PROJEKT UNICEFU: Wszystkie kolory świata w roku szkolnym 2016/17.
Harmonogram projektu:
Wszystkie kolory świata w SP 2 w Skawinie w roku szkolnym 2016/17:
- Zapoznanie się z zasadami projektu: regulaminem i opisem (październik – listopad)
- Wyznaczenie nauczyciela, który zobowiąże się do koordynowania projektu,
- Zarejestrowanie szkoły, jako uczestnika projektu na stronie www.unicef.pl do 30 października,
- Przeprowadzenie projektu w szkole:
– zapoznanie uczniów z projektem i głównym jego celem podczas lekcji religii – listopad
– omówienie zasad i sposobu wykonania laleczki podczas lekcji zajęć technicznych – listopad
– uczniowie wykonują w domu wg. formy laleczkę, (od końca listopada 2016 do stycznia 2017),
– wystawa laleczek, które wykonali uczniowie od 11 do 17 stycznia, a następnie 17 stycznia, sprzedaż na szkolnej aukcji.
- Po zakończeniu projektu wypełnienie formularza raportu końcowego przez Koordynatora
- Dokonanie wpłaty funduszy zebranych w ramach akcji „Wszystkie Kolory Świata” (do 28 lutego)
Efekty działań projektu Unicef – Wszystkie Kolory świata.
W listopadzie 2016 r., na lekcjach zajęć technicznych i religii, uczniowie klas 4-6, zostali zapoznani z zasadami i regulaminem projektu. Został im również przedstawiony cel i główne zamierzenia projektu. Następnie uczniowie przygotowywali – szyli wg. podanego wzoru lalki
z różnych kontynentów świata. Kolejnym krokiem była wystawa lalek na szkolnym korytarzu, w czasie uroczystości 85-lecia Szkoły, a ostatecznie ich sprzedaż na szkolnej aukcji. W akcji wzięło udział 86 uczniów. Zebrane pieniądze w kwocie 2102 zł. zostały przekazane na potrzeby fundacji Unicef.
Udział w projekcie był okazją do rozwijania w dzieciach wrażliwości na potrzeby innych. Uczniowie poznali ogromne problemy i niedostatki dzieci Afryki. Wykazały się dużą solidarnością, współczuciem i troskę wobec potrzeb dzieci dotkniętych bólem, smutkiem i biedą. Mieli również okazję poznać rolę fundacji Unicef w naszym środowisku. Dzięki włączeniu się w realizację projektu uczniowie obudzili swoją naturalną wrażliwość, empatię dla drugiego człowieka, troskę o potrzeby innych. To był czas nie tylko dobrej zabawy i pracy nad laleczką, ale również nauki i głębokiej refleksji.
Wszystkim uczniom oraz ich Rodzicom serdecznie dziękujemy za udział w akcji i wielkie zaangażowanie.
Koordynator akcji: Beata Drążek