Adresaci: klasy VII (chemia-zajęcia kreatywne)
Czas realizacji: rok szkolny 2020/2021 (III-VI)
Koordynatorzy: nauczyciel chemii
Cele:
– Dokonanie analizy i oceny stanu czystości wody rzeki Skawinki na podstawie wybranych właściwości fizyko-chemicznych
– Doskonalenie umiejętności pracy laboratoryjnej i badania właściwości substancji
– Pogłębienie wiedzy na temat lokalnych cieków wodnych i ich zanieczyszczeń
– Doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, selekcjonowania jej
Metody:
– badawcza,
– laboratoryjna
– analiza dostępnych źródeł
Harmonogram:
data | działania |
III 2021 | Pobór wody z rzeki Skawinki i analiza w terenie niektórych parametrów fizyko-chemicznych |
III 2021 | Analiza wody w pracowni chemicznej (pozostałe parametry) |
IV 2021 | Ocena wyników badań a klasy czystości wód- porównanie wyników |
V 2021 | Zbieranie (aktualnych) informacji lokalnych o rzece Skawince |
V 2021 | Przygotowanie prezentacji |
VI 2021 | Publiczna prezentacja projektu dla uczniów klas VII |
Elżbieta Łuszczyńska