Laboratoria Przyszłości – sprawozdanie – 28.02.2023
W styczniu i lutym uczniowie klas 1 z klocków LEGO Education Bricq Motion Essential projektowali i konstruowali budowle według własnych pomysłów. Dzięki temu pobudzali swoją kreatywność, umiejętność podejmowania wyzwań, myślenie logiczne i poszukiwanie rozwiązań poza schematami.
Klasy 2 i 3 budowały bramkę szybkiego wejścia na teren parku rozrywki. Zastosowały czujnik kolorów, który reagował na różne kolory biletów. Zajęcia miały na celu rozwijania pasji i chęci zwiększania wiedzy oraz zdolności wizualno – przestrzennych, stworzenie możliwości odniesienia sukcesu m.in. poprzez samodzielne stworzenie działającego programu oraz kształcenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów.
Uczniowie klas 4 – 6 korzystając z zestawów klocków LEGO® Education SPIKE™ Essential budowali huśtawkę i łapacz klocków. Konstrukcję huśtawki budowali, a następnie modyfikowali według własnego pomysłu. Program do huśtawki pisali za pomocą bloku słów.
Natomiast budując łapacz klocków wykorzystali listwę zębatej i poznali jej zastosowanie. Podczas programowania samodzielnie zmieniali część skryptu za pomocą bloków słów.
Zajęcia miały na celu rozbudzanie kreatywności, umiejętności podejmowania wyzwań i poszukiwania rozwiązań poza schematami.