Kreatywni na matematyce – na co dzień i od święta!
Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła realizowała ogólnopolski projekt edukacyjny „Kreatywni na matematyce – na co dzień i od święta”. W projekcie uczestniczyli uczniowie klasy 6a, 8a i 8b pod kierownictwem Pani Anny Nowak.
Projekt miał na celu pokazanie, że matematyka jest obecna w codziennym życiu. Przez 9 miesięcy uczniowie wykonywali kolejno zadania, a każdy miesiąc miał swój temat przewodni:
Zadanie 1.
Wrzesień – Dzień Kropki – uczniowie poznali program Quiver, dzięki któremu powstały trójwymiarowe kule.
Zadanie 2.
Październik – Code Week – razem z uczniami dołączyliśmy do Code Week czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania. Uczniowie podczas lekcji matematyki rozwiązywali zadania z programem Bloksy, a po odkodowaniu powstawały kolorowe rysunki. Na zajęciach kreatywnych uczestnicy poznali system dwójkowy.
Zadanie 3.
Listopad – Fibonacci – kolejne zadanie związane było z obchodami Dnia Fibonacciego, który przypada na 23 listopada. Uczniowie na podstawie spirali Fibonacciego tworzyli swoje kompozycje, powstały barwne spirale inspirowane ciągiem Fibonacciego
Zadanie 4
Grudzień – Boże Narodzenie – przez cały miesiąc uczniowie wykonywali choinki 3D z wykorzystaniem figur przestrzennych, a wykorzystując ostatnie lekcje przez świętami uczniowie stworzyli geometryczne bombki.
Zadanie 5
Styczeń – Światowy Dzień Logiki – uczniowie zmierzyli się z różnymi zadaniami logicznymi np. rozwiązywali Sudoku, rebusy oraz poznali grę mosty.
Zadanie 6
Luty – to oczywiście Walentynki – uczniowie ponownie na lekcji zmierzyli się z kodowaniem,. A rysunek który powstał związany był z symbolem święta zakochanych czyli serduszkiem.
Chętni uczniowie zmierzyli się z tangramami i spróbowali ułożyć czerwone serce, które okazało się nie lada wyzwaniem.
Zadanie 7
Marzec – Dzień Liczby Pi – uczniowie jak co roku obchodzi Dzień Liczby Pi wykonując różne zadania. W tym roku powstał kolorowy parkietaż, uczniowie rysowani liczbę Pi i stworzyli miasto Pi.
Zadanie 8
Kwiecień – Wielkanoc-na lekcji matematyki królowały jajka tzn. powstały symetryczne pisanki inspirowane geometrią.
Zadanie 9.
Maj – Matematyka wokół nas – maj nie rozpieszczał nas pogodą, ale naszym uczniom nie przeszkadzało to w fotografowaniu elementów przyrody i otoczenia. Uwieczniono na zdjęciach równoległość, prostopadłość, kształty matematyczne oraz symetrię.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z realizacji poszczególnych zadań. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem i kreatywnością, a matematyka po raz kolejny udowodniła, że to nie tylko liczby, ale także zabawa i odkrywanie świata.