Sprawozdanie z zajęć robotyki – I półrocze roku szkolnego 2024/2025
Nowy rok szkolny 2024/25 przyniósł wiele emocji i nowych wyzwań dla uczniów uczestniczących w zajęciach robotyki. W ramach zajęć uczniowie zdobywali wiedzę na temat konstruowania i programowania robotów, a także rozwijali umiejętności współpracy i kreatywnego myślenia. Efekty ich pracy można zobaczyć na zdjęciach.
Uczniowie klas 1 -3 poznawali zestawy Lego BricQ Motion Essential oraz LEGO SPIKE Essential, ucząc się zasad mechaniki i programowania. Tworzyli modele poruszające się pod wpływem sił pchających i ciągnących, budowali różne konstrukcje, takie jak tory przeszkód, modele sportowe i ruchome karuzele. Testowali efekty tarcia, projektowali oryginalne budowle oraz programowali roboty wprowadzające modele w ruch.
Starsze klasy pracowały nad bardziej zaawansowanymi projektami, konstruując roboty wyposażone w czujniki odległości i koloru, przekładnie mechaniczne oraz sterowanie burtowe. Programowali precyzyjne algorytmy sterowania, optymalizowali działanie robotów oraz testowali efektywność swoich konstrukcji w praktyce.
Zajęcia w pierwszym semestrze były pełne inspiracji, kreatywnej zabawy i nauki poprzez doświadczenie. Każda grupa rozwijała swoje umiejętności i zdobywała nowe kompetencje w zakresie mechaniki, programowania oraz współpracy zespołowej. Czekamy na kolejne wyzwania w drugim semestrze!