Laboratoria Przyszłości – sprawozdanie – 30.11. 2022
W minionym miesiącu uczniowie klas 1 – 3 wykorzystywały klocki LEGO Bricq Motion Essential do budowy sztangisty i bobsleja. Zajęcia miały na celu rozbudzać kreatywność i umiejętność podejmowania wyzwań.
1. Sztangista – Jak zysk mechaniczny może pomóc mu podnieść większy ciężar?
2. Bobslej – Czy siłą tarcia i ciężar ma wpływ na to kto zostanie zwycięzcą?
Uczniowie klas 4 – 6 korzystały z klocków LEGO® Education SPIKE™ Essential.
Na zajęciach otrzymali pomoce, z których mogli korzystać (zdjęcia i wskazówki konstrukcyjne). Po zbudowaniu robotów, uczniowie programowali je w specjalnie przygotowanym programie. Zajęcia nastawione były głównie na myślenie logiczne i poszukiwanie rozwiązań poza schematami.
Budowa i programowanie helikoptera.
Budowa i programowanie spirometru.
Na zajęciach kreatywnych z chemii uczniowie klas 7 rozszerzali swoją wiedzę na temat pierwiastków oraz wpływu czynników atmosferycznych na proces utleniania wykonując wirtualne doświadczenia z zakresu przewodnictwa prądu i ochrony metali przed korozją.