Laboratoria Przyszłości – sprawozdanie – 23.06.2023
W maju i czerwcu uczniowie klas 1 projektowali wesołe miasteczko, a w nim huśtawkę i karuzelę. W ten sposób kształtowali umiejętności wyszukiwania, gromadzenia, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł.
Z kolei klasy 2 – 3 rozwijały cechy determinacji w dążeniu do celu oraz podejmowania planowych działań poprzez budowę diabelskiego młynu i łodzi. Te roboty również pojawiły się w w/w wesołym miasteczku.
Natomiast uczniowie klas 4 – 6 budowali konstrukcje własne i pisali dla nich samodzielnie programy. W ten sposób podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów sprawdzili zdobyte przez siebie umiejętności i wiadomości. Mieli możliwości odniesienia sukcesu m.in. poprzez samodzielne stworzenie robota i działającego programu. Poza tym budowali robota pieska z zastosowaniem m. in. czujnika ruchu. Program dla tego robota pisany był blokiem słów, a nastepnie modyfikowany programu wg własnych potrzeb.
W ostatnich miesiącach roku szkolnego uczniowie klas 8 korzystali z programu Empiriusz przeprowadzając wirtualne doświadczenia polegające na wykryciu białek w różnych produktach oraz na badaniu ich właściwości. Jak po każdych doświadczeniach weryfikowali swoją wiedzę i umiejętność zarówno obserwacji jak i wyciągania wniosków przeprowadzając odpowiedni test w tym programie. Natomiast uczniowie klas 7 badali jakie substancje przewodzą prąd w roztworach wodnych oraz otrzymywali w sposób bezpieczny za pomocą programu Empiriusz żrące wodorotlenki. Nauka przez dobrą zabawę -to jest to!