Adresaci: klasy VII-VIII (chemia, fizyka, geografia, biologia, przyroda)
Czas realizacji: rok szkolny 2020/2021 (IX-III)
Koordynatorzy: Elżbieta Łuszczyńska (chemia) oraz nauczyciele fizyki, biologii, geografii i przyrody
Cele:
– pogłębienie i utrwalenie wiedzy oraz promocja nauk przyrodniczych wśród uczniów;
– rozwijanie kompetencji kluczowych
– rozwijanie samodzielności, kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów;
– doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, weryfikowania i jej selekcjonowania
Metody:
– badawcza,
– analiza dostępnych źródeł
– modelowanie
Harmonogram:
data | działania |
X-XII |
I etap Zdobywanie wiedzy i weryfikacja informacji na temat: a) składu pierwiastkowego planet oraz najważniejszych związków chemicznych występujących w Układzie Słonecznym b) właściwości tych substancji oraz możliwości wykorzystania ich jako potencjalnych surowców c) budowy Układu Słonecznego (planety i ich księżyce) oraz charakterystyka planet d) poszukiwanie życia na innych planetach oraz formy życia w ekstremalnych warunkach na Ziemi |
I-III |
II etap Wykonanie modeli, plakatów, komiksów (ewentualnie prezentacji multimedialnych) przedstawiających zdobytą wiedzę i prezentacja projektu
|
Elżbieta Łuszczyńska