Laboratoria Przyszłości – sprawozdanie – 30.12.2022
W grudniu uczniowie klas 1 z klocków LEGO Education Bricq Motion Essential budowali akrobatkę na linie i zostali zapoznani z siłą ciężkości i siłą przyciągania ziemskiego, a także z równowagą potrzebną akrobacie.
Natomiast uczniowie klas 2 i 3 budowali tor do wyścigów grawitacyjnych i obserwowali wpływ zrównoważonych i niezrównoważonych sił na ruch samochodu.
Uczniowie klas 1 – 6 korzystając z zestawów klocków LEGO® Education SPIKE™ Essential budowali plac manewrowy i diabelski młyn. Budując plac manewrowy poznali zastosowanie czujnika siły i napędu burtowego. Podczas programowania samodzielnie zmieniali część skryptu (wait until). Natomiast budując diabelski młyn poznali pojęcie i zjawisko siły odśrodkowej, siły tarcia i zasadę zachowania pędu. Poza tym modyfikowali konstrukcję i program zmieniając prędkość silnika wg własnego pomysłu.
Na lekcjach chemii uczniowie klas 8 mieli możliwość wykonania samodzielnej wirtualnej reakcji zobojętniania kwasu chlorowodorowego i siarkowego zasadą sodową. Był to jeden ze sposobów otrzymywania soli. Taki sposób zdobywania wiedzy gwarantuje bezpieczną pracę ze żrącymi kwasami i zasadami.